Odpowiedzi

2009-11-03T19:10:37+01:00
Sądzę, ze książka M. Musierowicz pt. "Opium w rosole" nosi taki tytuł, ponieważ główna bohaterka powieści spędzała dnie na odwiedzinach rodzin w porze obiadowej. Skoro akcja rozgrywa się w Polsce, skoro obiad to charakterystycznym daniem dla kuchni polskiej jest rosół. Aurelia Jedwabińska bardzo nie lubiła rosołu, ale Genowefa Pomke zajadała sie rosołem pani Borejko. Przyprawą tej niezwykłej zupy była miłość, której tak bardzo brakowało dziewczynce. Zapracowana, nieszczęśliwa matka nie okazywała miłości córce, która cierpiała z tego powodu. Szukała jej u obcych osób.
1 1 1
2009-11-03T19:13:19+01:00
Ponieważ dziewczyna dała się lubić; była miła, sympatyczna, wrażliwa. Umiała się zachować. Posiadała prawiedłowe maniery i używała ich w codziennym życiu, odznaczała się kulturą wobec osób starszych itd.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:16:11+01:00
Ludzie lubili Genowefe ponieważ Była żywa i otwarta, energiczna, entuzjastycznie nastawiona do świata i ludzi, była bardzo bezpośrednia,nie dawała wprowadzić się w zakłopotanie.
2 3 2