1.
Przednie koło pojazdu ma 1,5 m obwodu, a tylne 1,8 m. Ile obrotów zrobiło w czasie jazdy tyle koło, gdy przednie zrobiło 540 obrotów?

a.648
b.400
c.520
d.450


2.Na mapie ściennej pewna odległość wynosi 10 dm, a w terenie wynosi 5 km. Skala tej mapy jest równa

a. 1: 500 000
b. 1: 5000
c. 1: 50 000
d. 1:500


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:45:23+02:00
1.
1,5 * 540 = 810
810 / 1,8 = 450

Odp. D

2.
10dm->100cm
5km->5000m->500000cm

100cm : 500000cm
1cm : 5000cm

Odp. B
1 4 1
2010-04-11T17:47:46+02:00
1.
To zadanie nalezy obliczyć na proporcje:
1,8/540=1,5/x
1.8x=1.5 * 540
x= 450

2.
1:5000