Oblicz ile gramów wody znajduje sie w 200g roztworu o stezeniu 15%.

Oblicz ile gramów alkoholu zawarte jest w 150g roztworu jodyny,która stanowi 10% alkoholowy roztwór jodu.

Oblicz steżenie procentowe roztworu otrzymanego z 30g soli i 150g wody.

Oblicz ile gram cukru i ile gram wody nalezy odważyć, aby otrzymać 120g roztworu 20%.

Oblicz jakiej ilosci roztworu 25% znajduje sie 15g substancji rozpuszczonej.
Pilne na jutro!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:53:17+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Oblicz ile gramów wody znajduje sie w 200g roztworu o stezeniu 15%.
Z def. stęż. procent.
15g subst.------100g roztworu
xg subst.-------200g roztworu
x=30g subst.
200g roztworu - 30g subst. = 170g wody

Oblicz ile gramów alkoholu zawarte jest w 150g roztworu jodyny,która stanowi 10% alkoholowy roztwór jodu.
Z def. stęż. procent.
10g jodu------100g jodyny
xg jodu-------150g jodyny
x=15g jodu
150g jodyny - 15g jodu = 135g alkoholu

Oblicz steżenie procentowe roztworu otrzymanego z 30g soli i 150g wody.
Z def. stęż. procent.
30g soli------180g roztworu (30g soli + 150g wody)
xg soli-------100g roztworu
x=16,7g soli
x=16,7%

Oblicz ile gram cukru i ile gram wody nalezy odważyć, aby otrzymać 120g roztworu 20%.
Z def. stęż. procent.
20g cukru------100g roztworu
xg cukru-------120g roztworu
x=24g cukru
120g roztworu - 24g cukru = 96g wody

Oblicz jakiej ilosci roztworu 25% znajduje sie 15g substancji rozpuszczonej.
Z def. stęż. procent.
25g subst.------100g roztworu
15g subst.------xg roztworu
x=60g roztworu
5 5 5
2010-04-11T18:14:47+02:00
1) Stężenie 15 % oznacza,ze w100g roztworu znajduje się 15g substancji, czyli na wodę przypada 85g.
Skoro 85g wody------znajduje się w----100g roztworu
to Xg wody----------znajduje się w------200g roztworu

X= 200g × 85g : 100g= 170g

W 200g 15% roztworu znajduje się 170g wody.

2)
100g 10% roztworu zawiera 10g substancji i 90 rozpuszczalnika
Skoro 90 g alkoholu ------znajduje się w----100g roztworu
to Xg alkoholu----------znajduje się w------150g roztworu

X= 150g × 90g : 100g= 135g

10% roztwór jodyny o masie 150g zawiera 135g alkoholu

3)
dane:
ms(masa substancji)-30g
mw(masa wody)-150g
C% (stężenie procentowe)-?

Obliczam masę roztworu(mr):
mr=ms + mw= 30g + 150g= 180g

Obliczam C% :
C%= ms ×100% : mr =30g ×100% : 180g= 16,7 %

Roztwór ten ma stężenie 16,7 %

4)
Dane:
mr-120g
C%(-20%
ms-?
mw-?

Korzystamy z przekształconego wzoru na stężenie procentowe,aby obliczyć masę substancji:

C%= ms×100% : mr / × mr
C% × mr = ms × 100% / :100%
ms= C% × mr : 100% = 20% × 120g : 100%= 24g

Skoro w 120g roztworu rozpuszczono 24g substancji to ma wodę przypada 96g (bo 120g- 24g=96g), czyli do sporządzenia tego roztworu użyto 24g cukru i 96g wody.

5)
Dane:
C%-25 %
ms-15g
mr-?

Korzystamy z przekształconego wzoru na stężenie procentowe,aby obliczyć masę roztworu:
C%= ms×100% : mr → mr= ms × 100% : C% = 15g × 100% : 25% = 60g

Roztwór ma masę 60g.
1 2 1