1.jeden bok równoległoboku jest 4 razy dłuższy od drugiego. Obwód równoległoboku jest równy 18 cm. Oblicz długości boków równoległoboku.
2.Czy kwadrat jest prostokątem,a prostokąt trapezem? Czy kwadrat jest trapezem równoramiennym ?
odpowiedź uzasadnij .

PILNE

3

Odpowiedzi

2010-04-11T17:49:51+02:00
1.
Krótszy bok -> x
Dłuższy bok -> 4x
Ob=18cm

18cm= 4x + 4x + x + x

18cm = 10x

x = 1,8 cm

Krótszy bok -> 1,8 cm
Dłuższy bok -> 7,2 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:50:02+02:00

2.Czy kwadrat jest prostokątem,a prostokąt trapezem? Czy kwadrat jest trapezem równoramiennym ?
kwadrat jest prostokątem ponieważ prostokąt ma co najmniej 2 boki jednakowej długości i wszystkie kąty proste
kwadrat nie jest trapezem równoramiennym ponieważ kwadrat ma wszystkie boki równej długości

1.x- krótszy bok
4x - dłuższy bok
10x = 18
x=1.8
4x=7.2
liczę na naj ;*
2 3 2
2010-04-11T17:54:02+02:00
Zad. 1
x to długość krótszego boku
x razy 3 długość dłuższego boku
18 obwód

x + 3 razy x = 18
x + 3x = 18
4x = 18 | :4
x = 4,5
czyli:
długość krótszego boku wynosi : 4,5
długość dłuższego boku wynosi : 7,5

Czy kwadrat jest prostokątem ? Odp. TAK
Czy prostokąt jest trapezem ? Odp. TAK
Czy kwadrat jest trapezem równoramiennym ? Odp. NIE