Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:49:18+02:00
Przekrojem osiowym walca jest prostokąt o wymiarach 2r i h
Pole powierzchni prostokąta: P = 2r * h

Oblicz pole przekroju osiowego walca otrzymanego w wyniku obrotu:
A) kwadratu o boku długości 4 cm wokół boku
r = 4 cm
h = 4 cm
2r i h = (2*4) *4 = 32 cm²

B) prostokąta o wymiarach 10cmx5cm wokół dłuższego boku
r = 5 cm
h = 10 cm
2r i h = (2*5) *10 = 100 cm²

C)prostokąta o wymiarach 10cm x 5cm wokół krótszego boku
r=10
h= 5 cm
2r i h = (2*10) * 5= 500 cm²
4 3 4
2010-04-11T17:54:41+02:00
A)36cm² 8*4=32
b)100cm² 10*10=100
c)100cm² 5*20=100
3 3 3