Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:55:19+02:00
1
3 kolejne liczby naturalne:
n
n+1
n+2
n∈N

n+n+1+n+2=111
3n+3=111
3n=111-3
3n=108 |:3
n=36
36∈N

n=36
n+1=36+1=37
n+2=36+2=38

odp te liczby to 36,37,38.

2
3 kolejne liczby parzyste (liczba parzysta jest podzielna przez 2 więc ma postać 2n):
2n
2n+2
2n+4
n∈N

2n+2n+2+2n+4=162
6n+6=162
6n=156 |:6
n=26
26∈N
2n=2*26=52
2n+2=2*26+2=52+2=54
2n+4=2*26+4=52+4=56

odp te liczby to 52, 54, 56.
2010-04-11T17:59:58+02:00
1) a - pierwsza liczba
a+1 - druga liczba
a+2 - trzecia liczba

a+a+1+a+2=111
3a+3=111
3a=111-3
3a=108 /:3
a=36 - pierwsza liczba
a+1=36+1=37 - druga liczba
a+2=36+2=38 - trzecia liczba

Odp.:Te liczby to 36, 37, 38.

2)2a - pierwsza liczba parzysta
2a + 2 - druga liczba parzysta
2a + 4 - trzecia, kolejna liczba parzysta

2a+2a+2+2a+4=162
6a+6=162
6a=162-6
6a=156 /:6
a=26
2a = 2x26 = 52 - pierwsza parzysta liczba
2a+2=2ax26+2=54 - kolejna liczba parzysta
2a+4=2x26+4=56 - kolejna, trzecia liczba parzysta

x-znak mnożenia

Odp.:Te liczby to 52, 54, 56.