Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:05:15+02:00
1) C3H4 (propyn) + H2 --> C3H6 (propen)
C3H6 + H2 --> C3H8 (propan)
reakcja addycji
2) C4H6 (butyn) + Cl2 --> C4H6Cl2 (dichlorobuten)
C4H6Cl2 +Cl2 --> C4H4(Cl2)2 (tetrachlorobutan)
2010-04-11T18:37:35+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1)
CH≡C-CH3 + H2---->CH2=CH-CH3
CH2=CH-CH3 + H2---->CH3-CH2-CH3

2)
CH3-C≡C-CH3 + Cl2---->CH3-C(Cl)=C(Cl)-CH3
CH3-C(Cl)=C(Cl)-CH3 + Cl2---->CH3-C(Cl2)-C(Cl2)-CH3
lub sumarycznie
C4H6 + Cl2---->C4H6Cl2
C4H6Cl2 + Cl2 --> C4H6Cl4
1 5 1