Tutaj jest przykład chodzi o systematykę zwierząt i roślin chodzi mi o wilk, lis, jaśmin i eukaliptus. Za dobrze zrobione daje naj... Na jutro....

przykład:
królestwo: zwierzęta
podkrólestwo: tkankowce
typ: strunowce
podtyp: kręgowce
gromada : ssaki
podgromad: ssaki właściwe

szczep: łożyskowce
rząd: naczelne
Podrząd: antropoidy
infrarząd: człekokształtne
rodzina: człowiekokształtne
rodzaj: człowiek
gatunek człowiek rozumny (homo sapiens

3

Odpowiedzi

2010-04-11T18:25:01+02:00
Wilk:
Królestwo zwierzęta
Typ strunowce
Podtyp kręgowce
Gromada ssaki
Podgromada ssaki żyworodne
Szczep łożyskowce
Rząd drapieżne
Podrząd psokształtne
Rodzina psowate
Rodzaj Canis
Gatunek wilk

Lis:

Królestwo zwierzęta
Typ strunowce
Podtyp kręgowce
Gromada ssaki
Podgromada ssaki żyworodne
Szczep łożyskowce
Rząd drapieżne
Rodzina psowate
Rodzaj głównie Vulpes

Jaśmin:
Królestwo rośliny
Podkrólestwo naczyniowe
Nadgromada nasienne
Gromada okrytonasienne
Klasa Rosopsida
Rząd oliwkowce
Rodzina oliwkowate
Rodzaj jaśmin

Eukaliptus:
Królestwo: rośliny
Klad: rośliny naczyniowe
Klad: rośliny nasienne
Klasa: okrytonasienne
Klad: klad różowych
Rząd: mirtowce
Rodzina: mirtowate

7 3 7
2010-04-11T18:25:32+02:00
Wilk :
Królestwo zwierzęta
Typ strunowce
Podtyp kręgowce
Gromada ssaki
Podgromada ssaki żyworodne
Szczep łożyskowce
Rząd drapieżne
Rodzina psowate
Rodzaj Canis
Gatunek wilk
______________________
Gromada okrytonasienne
podgromada Magnoliophytina Frohne & U. Jensen ex Reveal, klasa Rosopsida Batsch, podklasa jasnotowe, nadrząd Oleanae Takht., rząd oliwkowce, podrząd Oleineae Engl., rodzina oliwkowate, podrodzina Jasminoideae , plemię JasmineaeLam. & DC., rodzaj jaśmin (Jasminum L.).

Pozycja rodzaju w systemie Cronquista

Gromada okrytonasienne, klasa dwuliścienne (Magnoliopsida Brongn.), podklasa astrowe (Asteridae), rząd Scrophulariales, rodzina oliwkowate (Oleaceae).

Gatunki

* jaśmin lekarski (Jasminum officinale L.)
* jaśmin nagokwiatowy (Jasminum nudiflorum Lindl.) - gatunek uprawiany w Polsce
* Jasminum nitidum
* Jasminum primulinum, syn. Jasminum mesnyi
* Jasminum pubescens, syn. Jasminum multiflorum
* Jasminum sambac
_______________________________________________

http://pl.wikipedia.org/wiki/Eukaliptus#Systematyka
tu masz trochę info o eukaliptusie.

nie wiem czy o to Ci chodziło.
ale mam nadzieję że trochę pomogłam.
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:28:10+02:00
WILK
Domena: eukarionty
Królestwo: zwierzęta
Typ: strunowce
Podtyp: kręgowce
Gromada: ssaki
Podgromada :ssaki żyworodne
Szczep: łożyskowce
Rząd: drapieżne
Podrząd: psokształtne
Rodzina: psowate
Rodzaj: Canis
Gatunek: wilk
Nazwa systematyczna:
Canis lupus

LIS
Domena: eukarioty
Królestwo: zwierzęta
Typ: strunowce
Podtyp: kręgowce
Gromada: ssaki
Podgromada: ssaki żyworodne
Szczep: łożyskowce
Rząd: drapieżne
Rodzina: psowate
Rodzaj: (głównie) Vulpes

JAŚMIN
Domena: jądrowce
Królestwo: rośliny
Podkrólestwo: naczyniowe
Nadgromada: nasienne
Gromada: okrytonasienne
Klasa: Rosopsida
Rząd: oliwkowce
Rodzina: oliwkowate
Rodzaj: jaśmin
Nazwa systematyczna
Jasminum L.

EUKALIPTUS
Systematyka
Domena: jądrowce
Królestwo: rośliny
Klad: rośliny naczyniowe
Klad: rośliny nasienne
Klasa: okrytonasienne
Klad: klad różowych
Rząd: mirtowce
Rodzina: mirtowate
Nazwa systematyczna:
Eucalyptus L'Hér.
9 3 9