Odpowiedzi

2010-04-11T18:10:07+02:00
7*x=49
7x=49 /:7
x=7
Odp: wysokośĆ opuszczona na ten bok wynosi 7

a w drugim to jakie AD? Nie powinno być AB albo AC ?
20*x=150
20x=150 /:20
x= 70,5
5 1 5
2010-04-11T18:17:00+02:00
C)
P= a * h : 2
p= 49dm2
a=7 dm
h= 14 dm
P=7*14 : 2= 98 : 2 = 49 dm
d)
Jeśli AD oznacza AB to :
myśle, że to trójkąt prostokątny, bo nie podałas jaki to trójkąt
Ab jest pewnie bokiem i jednocześnie wysokościa czyli ma 20 cm, natomiast BC jest chyba podstwą i musi miec w taki razie 15cm
P=150 cm2
h= 20cm
p=a * h : 2
a=15cm
15*20 :2 = 300 : 2 = 150cm 2
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:21:45+02:00
A)
P=½×a×h
49dm²=½×7dm×h
49dm²=3,5dm×h
h=49dm²÷3,5dm
h=14dm

Sprawdzenie:
P=½×a×h
P=½×7dm×14dm
P=½×98dm²
P=49dm²


b)
P=½×a×h
150cm²=½×a×20cm
150cm²=a×10cm
a=150cm²÷10cm
a=15

odp. BOK BC MA 15CM DLUGOSCI.
5 3 5