Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:09:32+02:00
A=80cm = 8dm
b=45cm = 4,5dm

8*4.5=36dm2

1dm3 = 1l

144l = 144 dm3

144dm3 : 36 dm2 = 4dm

odp.: Lustro wody jest na wysokosci 4 dm, czyli 40 cm.
2010-04-11T18:11:22+02:00
Akwarium ma ksztalt prostopadloscianu o wymiarach podstawy 80 cm na 45cm. wys. akwarium wynosi 60 cm. do akwarium wlano 144 litry wody. na jakiej wysokosci jest lustro wody?
H=a*b*h
a*b*h=V
h=V:ab
h=144 dm³: 80*45
1 dm³=1000 cm³
144 dm³=144000cm³
h=144000 cm³:80cm*45cm
h=40
Odp. Lustro wody jest na wysokości 40cm.
2010-04-11T18:14:07+02:00
Objętość akwarium
V= a*b*h
V=80 * 45 * 60 = 216000 cm3 = 216 litrów


V wody = 144000 cm3
144000: 80*45 = 40

lustro wody jest na wysokości 40 cm