Proszę jest mi to pilnie potrzebne inaczej dostane 1.
Mam zrobić ostrosłup dwudzietokatny prawidłowy.Moja matematyczka podała mi siatkę ale to jest siatka graniastosłupu.jak zrobić ostrosłup dwudziestokatny prawidłowy?
Pozdrawiam Gusia1404

2

Odpowiedzi

2010-04-11T18:08:56+02:00
O ile dobrze mi się wydaje to w podstawie powinien być dwudziestokąt:) i wtedy od każdego boku trójkąt narysować trzeba:D i 20 takich trójkątów :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:13:43+02:00
Narysuj okrąg i podziel go na pół,a później na ćwierć i tak aż 10 linii, żeby było 20 wierzchołków (tylko równo), później połącz te wierzchołki liniami. To będą podstawy trójkątów. Potem na każdej podstawie narysuj wysokość, a od niej na każdej taki sam trójkąt równoramienny. Wytnij, ale nie zapomnij, żeby zostawić sobie zakładki do sklejenia. Sklej, gotowe. I najlepiej zrób to w dużych wymiarach, np. podstawa=10cm, wysokość= 20cm.