Odpowiedzi

2009-11-03T19:24:16+01:00
{a1 +2r+a1+5r=29
{a1+4r+a1+10r=50

{2a1+7r=29
{2a1+14r=50

{2a1=29-7r
{2a1=50-14r

29-7r=50-14r
7r=21
r=3

2a1=29-7r dla r=3

2a1=29-7*3
a1=29-21
a1=8

Odp: a1=8,r=3 :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:33:33+01:00
An=a1+(n-1)r
a3=a1+2r;;;;a6=a1+5r===a5=a1+4r;;;;a11=a1+10r podstawiamy do układu
jedna klamra{a1+2r+a1+5r=29 {2a1+7r=29/(-1) {-2a1-7r=-29
{a1+4r+a1+10r=50 { 2a1+14r=50 {2a1+14r=50
dodaje stronami:7r=21/:7
r=3
2a1+7×3=29
2a1+21=29
2a1=8/:2
a1=4
{a1=4
{r=3
1 4 1