Odpowiedzi

2010-04-11T18:21:37+02:00
X - cena soku
y - cena wody
10x + 16y = 64
y/x = 3/8
10x + 16y = 64
3x = 8y stąd x = 8y/3 wstawiamy do pierwszego równania
10 razy 8y/3 + 16y = 64
80y + 48y = 192
128y = 192
y = 192/128 = 1,5 zł
x = 8y/3 = 8 razy 1,5/3 = 8 razy 0,5 = 4 zł
odp
sok = 4 zł
woda = 1,5 zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:27:45+02:00
X - sok
y - woda

10x + 16y = 64
3x = 8y

10x = 64 - 16y
x = 6.4 - 1.6y

3(6.4 - 1.6y) = 8y
19.2 - 4,8y = 8y
19.2 = 12.8y
1.5 = y

10x + 16(1.5) = 64
10x = 40
x = 4

Spr.

10(4) + 16(1.5) = 64
40 + 24 = 64
L = P

Odp. Karton soku kosztuje 4 złote, a butelka wody 1,50 zł