Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:21:45+02:00
A) siarkowodór H2S
M H2S = 1*2 + 32 = 2 + 32 = 34 u

2:32
1:16 - stosunek masowy w siarkowodorze

B) siarkowodór H2S

M H2S = 1*2 + 32 = 2 + 32 = 34 u

% H = 2/34 * 100% = 6 %
% S = 32/34 * 100% = 94 %

odp ; zawartość % wodoru w kwasie siarkowodorowym wynosi 6 % a siarki 94 % .

P.S Liczę na Naj :*
2 5 2
2010-04-11T18:22:43+02:00
Odp.
Siarkowodór-H2S;
2mH/mS=2[u]/32[u]=1/16;
mH2S=2[u]+32[u]=34[u];
%S=(32*100%)/34=94,1%;
%H=(2*100)/34=200/34=5,9%.
2010-04-11T18:22:49+02:00
Oblicz:
a) 2:32 = 1:16
b) M(H₂2)=34u
M(S)=32u
M(H)=2u
%H=2u/32u*100%=5,88%
%S=32u/34u*100%=94,12%
1 5 1