Odpowiedzi

2010-04-11T18:25:35+02:00
Przetwarzanie węgla

Przy odgazowaniu 1000kg (1 tona) węgla otrzymuje się:

* Gaz koksowniczy 330m³ (20%) o przeciętnym składzie: 50% H2, 34% CH4, 8% CO, 4% olefin, 4% N2, 1% CO2
* Koks 650 kg (65%)
* Smoła węglowa 42 kg (5%)
* Woda pogazowa (ok. 10%) (NH3 + H2SO4 → (NH4)2SO4 ) – zawierająca amoniak powstały z rozkładu związków azotowych. Wykorzystywana jest do produkcji soli amonowych stosowanych jako nawozy sztuczne.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:28:40+02:00
Ołówki, węgiel różnorodny do palenia, zwiazki amoniaku, smoła
4 3 4
2010-04-11T18:33:29+02:00
Uzyskujemy smołe, węgiel do palenia w piecach(te piece to czasem są w starych domach zamiast kaloryferów, węgiel do rysowania, niektóre ołówki.

Mam nadzieję, że pomogłam. :)
3 4 3