Odpowiedzi

2010-04-11T18:28:09+02:00
Szlachetne zdrowie,
nikt sie nie dowie,
jako smakujesz,aż się zepsujesz.
Tam człowiek prawie widzi na jawie
i sam to powie ze nic nad zdrowie.
Ani lepszego,adni droższego;
bo dobre mienie,
perły,kamienie,
Także wiek młody,
i dar urody,
Miejsca wysokie,
Władze szerokie
Dobre są,ale-
Gdy zdrowie w cale.
Gdy nie masz siły,
I świat niemiły.
Klejnocie drogi,
Mój dom ubogi.
Oddany Tobie,
Ulubuj sobie!
3 2 3
  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T18:28:30+02:00
NA ZDROWIE - Jan kochanowski

Szlachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.
Tam człowiek prawie
Widzi na jawie
I sam to powie,
Że nic nad zdrowie
Ani lepszego,
Ani droższego;
Bo dobre mienie,
Perły, kamienie,
Także wiek młody
I dar urody,
Miejsca wysokie,
Władze szerokie
Dobre są, ale -
Gdy zdrowie w cale.
Gdzie nie masz siły,
I świat niemiły.
Klejnocie drogi,
Mój dom ubogi
Oddany tobie
Ulubuj sobie!
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:28:35+02:00
Gdy zdrówka wcale, życie jest marne
Szanować więc i jeść co trzeba
Pyszne jabłka, zdrowe mandarynki,
Które dostanę prosto ze skrzynki.

A na dodatek, trochę soczku zdrowego,
Na przykład cytrynowego
I już masz przed sobą entliczek pentliczek,
Nakryty pięknie, zdrowy stoliczek.
2 4 2