Odpowiedzi

2010-04-11T18:30:14+02:00
Cp = ms/mr*100%
ms = mr*cp/100%
Rozwiązanie:
ms= 150g* 6.25%/100%
ms= 9,3759g
17 1 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:32:26+02:00
Skoro trzeba zmieszać sól o stężeniu 100% z wodą o stężeniu 0%, by otrzymać 6,25 % robimy tak:
x - ilość soli
100% z x + 0% ze 150g = 6,25% z x + 150g
czyli
x+0 = 0,0625 x + 9,375g
x = 0,0625 x + 9,375 g / - 0,0625x
0,9375x = 9,375g Teraz wystarczy podzielić i otrzymamy, że
x = 10g
Odp. Trzeba zmieszać 10g soli z 150 g wody, aby otrzymać roztwór o stężeniu 6,25%
27 3 27
2010-04-11T18:42:36+02:00
100%-6,25%=93,75%

93,75% - 150g
6,25% - x

x= 6,25%*150g/93,75%=10g

odp. Nalezy urzyć 10g soli.
24 3 24