Odpowiedzi

2010-04-11T18:46:24+02:00
Aspartam – organiczny związek chemiczny. Na produktach spożywczych oznaczany jest kodem E951.Stosowany masowo jako sztuczny środek słodzący (słodzik) w produktach spożywczych, zwłaszcza takich, jak napoje niskokaloryczne, guma do żucia, drażetki odświeżające oddech. Można go też znaleźć w wielu wędlinach i rybach (zarówno w folii jak i konserwach). Ostatnio coraz częściej pojawia się w produktach farmaceutycznych, np. w większości tabletek musujących. Jest też dostępny w formie tabletek, które można stosować zamiast cukru, pod kilkudziesięcioma nazwami handlowymi. Jest też stosowany przez diabetyków (chorych na cukrzycę).

Benzoesan sodu – związek organiczny, sól sodowa kwasu benzoesowego.
W warunkach standardowych jest to białe, krystaliczne ciało stałe. Dobrze rozpuszcza się w wodzie. Benzoesan sodu jest szeroko stosowany jako środek do konserwacji żywności o symbolu wg nomenklatury Unii Europejskiej. Ze względu na właściwości bakteriostatyczne i fungistatyczne przy pH < 3,6, jest efektywny do konserwacji produktów spożywczych wykazujących odczyn kwaśny. Pełni również rolę solubilizatora np. w połączeniu z kofeiną w preparacie Coffeini et Natrii benzoas
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:50:47+02:00
Aspartam jest organicznym związkiem chemicznym stosowanym jako sztuczny słodzik. W latach 90 XX w. opublikowano badania które sugerowały związek aspartamu z takimi chorobami jak nowotwór układu limfatycznego i mózgu, jednak nie zostały one potwierdzone do dzisiaj.Poniżej przytaczam fragment artykułu dotyczącego objawów zatrucia aspartamem: "[...] Bóle głowy / migreny, zawroty głowy, napady epilepsji, nudności, drętwienia, skurcze mięśni, przybieranie na wadze, wysypki, depresje, zmęczenie, drażliwość, częstoskurcz serca, bezsenność, problemy z widzeniem, utrata słuchu, palpitacje serca, trudności z oddychaniem, ataki niepokoju, niewyraźna wymowa, utrata smaku, szum w uszach, zawroty głowy, utrata pamięci i bóle stawów. Badacze i lekarze studiujący niekorzystne działanie aspartamu stwierdzili, że jego spożywanie może się przyczynić do wywołania lub pogorszenia stanu w następujących chorobach chronicznych: guzy mózgu, stwardnienie rozsiane, epilepsja, chroniczny syndrom zmęczenia, choroba parkinsona, choroba alzheimera, opóźnienie umysłowe, chłoniak, wady wrodzone, fibromyalgia, i cukrzyca(!). "
Benzoesan sodu stosowany jako konserwant, działa drażniąco na śluzówkę żołądka, czasami w połączeniu z witaminą C przekształca się w rakotwórczy benzen. Badania przeprowadzone na żywych komórkach wykazały, że w sposób permanentny niszczy materiał genetyczny zawarty w mitochondrium.Prawdopodobnie powoduje chorobę Parkinsona