Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T18:30:16+02:00
900 - 100%
x - 5%
x*100% = 5%*900 /:100%
x = 5%*900 /100% = 45
5% = 45
10% = 90
90 - 45 = 45
Trzeba przygotować jeszcze 45 losów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:30:59+02:00
900--->> liczba losów
0,5*900=45----->>>liczba losów wygrywających
x---->>liczba losów wygrywających jaką powinniśmy dołożyć

(45+x)/(900+x) =10%
(45+x)/(900+x) =0,1 /*900+x
45+x=90+0,1x
x-0,1x=90-45
0,9x=45/:0,9
x=50
odp:
Aby spełniona była zasada, że wygrywa 10% losów należy dołożyć 50 losów wygrywających.
1 5 1
2010-04-11T18:45:10+02:00
900 losów × 5 % wygranych = 45
5% wygranych = 45

jeżeli z 900 losów 5% stanowi 45

to brakuje jeszcze 45 losów do szukanych 10%