1. doliczony do towaru podatek VAT w wysokości 7% ma wartość 2,80 zł . Oblicz cenę netto i cenę brutto tego towaru.
(Cena netto+VAT=cena brutto)

2. doliczony do pewnego towaru podatek VAT w wysokości 22% ma wartość 44 zł. Ile wynosi cena brutto tego towaru?

proszę o pomoc pilną.
*********
[*]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T18:37:48+02:00
Zad.1.

2,80 - 7%
x - 100%

x=40zł => cena netto

40zł+2,80zł=42,80zł => cena brutto

Odp.: Cena netto towaru wynosi 40zł, a brutto 42,80zł

Zad.2.

44 - 22%
x - 100%

x=200zł => cena netto

200+44=244 => cena brutto

Odp.: Cena brutto towaru wynosi 244zł
2 5 2
2010-04-11T18:38:18+02:00
Wypisujesz dane i mnożysz na krzyż.
7% - 2,80
100% - x
7x=280/7
x=40


22% - 44
100% - x
22x=4400/22
x=20
2 5 2
2010-04-11T18:38:59+02:00
Zad. 1
7% - 2,80
100% - x

x = 40 zł

Cena brutto: 40 zł
Cena netto: 40 zł - 2,80 zł = 37,20 zł

Zad. 2
22% - 44 zł
100% - x

x = 200 zł

Cena brutto: 200 zł

pZdr.