Odpowiedzi

2010-04-11T18:35:22+02:00
X-ilosc monet 1zł

1*x+2*x/3=95
5x/3=95 //*3
5x=285 //:5
x=57

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:37:23+02:00
W parkometrze jest dokładnie trzy razy więcej złotówek niż dwuzłotówek, a łącznie jest w nim 95 zł.Ile razem monet jest w parkometrze?

2x-dwuzlotówki
3*x-zlotówki

2x+3x=95
5x=95 |:5
x=19

2*19=38 zl jest 19 dwuzlotówek

3*19=57 zl jest 57 zlotówek

razem jest 76 monet
6 4 6
2010-04-11T18:41:47+02:00
X dwuzłotówki
3x złotówki
95 suma

x+3x= 95
4x = 95
x= 23,75

3* 23,75= 71,25
23,75+ 71,25= 95

23,75 dwuzłotówki
71,25 złotówki
95 suma

W parkometrze jest 95 monet.
1 3 1