1.
a) pole kwadratu o boku 50m wynosi ........... arów,
b) bok kwadratu o obwodzie 124 cm ma długość ......... dm,
c) bok kwadratu o polu 100 dm do kwadratu ma długość ....... cm,
a obwód tego kwadratu wynosi ........ cm.

2.
Pole równoległoboku wynosi 180 cm do kwadratu . Jeden z boków ma długość 12 cm. Oblicz długość wysokości opuszczonej na ten bok.

3. Pomalowano prostokątną podłogę o wymiarach 9,6 m na 20m. 1 kg lakieru wystarczył na 12 m do kwadratu podłogi. Ile lakieru zużyto.

3

Odpowiedzi

2010-04-11T18:36:40+02:00
1 a 2,5 a
b 3,1 dm
c 100cm obwód 400cm
2 15cm???
3 16kg
2010-04-11T18:40:32+02:00
1.
a) 25 a
b) 3,1 dm
c) bok 100 cm, obwód 400 cm

2.
30 cm

3. 9,6m * 20m = 192 m do kwadr.
192 : 12 = 16 kg lakieru.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:42:23+02:00
1. a) 25a
b) 3,1 dm
c) 100cm, 400 cm

2. P = a *h
180 = 12 * h / 12
180 / 12 = h
15 = h
h =15 cm

3. P = 9,6 * 20
P = 192
192 / 12 = 16
Zużyto 16 kg lakieru.