1. Przed tobą rozwiązana krzyżówka. Twoje zadanie polega na tym, aby do podanych haseł ułożyć znaczenie wyrazów.

1.ssaki
2.kręgowce
3.rozmnażanie


2.co to jest żyworodność ??
3. Korzystając z dostępnych ci źródeł, napisz notatkę na jeden z zaproponowanych tematów: (na całą stronę w ćw.) :)

1.Owady żyjące społecznie
2.Owady - szkodniki roślin
3.Owady - pasożyt zwierząt i człowieka
4.Owady chronione.

4. Wyjaśnij, dlaczego kleszcze są groźne dla człowieka.
5. Napisz w punktach, jaką rolę odgrywa muszla w życiu ślimaka.

2

Odpowiedzi

2010-04-11T18:41:43+02:00
1.ssaki - np. zwierzęta karmiące mlekiem młode
4.Kleszcze przede wszystkim przenoszą groźne choroby takie jak kleszczowe zapalenie opon mózgowych i boleriozę
5. 1.Muszla chroni ciało ślimaka
2.Znajdują się w niej różne narządy
więcej nie umiem, sorry
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:03:26+02:00
1
a) Ssią mleko matki
b) Bezkręgowce i ...
c) Stłubia robi to przez pączkowanie

2.Żyworodność - forma rozmnażania i rozwoju ssaków polegająca na tym, że zarodek rozwija się wewnątrz organizmu matki i czerpie z niego wszystkie potrzebne do życia substancje,

3. Owady żyjące społecznie.
Sto mi9lionów lat przed tym jak ludzie zaczęli żyć w jaskiniach, niektóre gatunki owadów wykształciły w pełni rozwiniętą strukturę społeczną.Owady społeczne to takie, u których występuje podział pracy, wykorzystywanej przez poszczególne osobniki dla dobra grupy. Na przykład u pszczoły miodnej robotnice zbierają pokarm i opiekują się młodymi, a królowa składa jaja. Cały rój odnosi korzyści z podziału pracy. Tylko dwie grupy owadów stworzyły prawdziwą strukturę społeczną. Pierwszą z nich są wszystkie gatunki termitów zwanych też inaczej bielcami, a do drugiej należą pszczoły, osy i mrówki. Cechą wspólną tych owadów jest cienkie połączenie między tułowiem a odwłokiem i, u wielu gatunków, odstraszające ubarwienie ciała. Pszczoły i osy posiadają żądła, mrówki są wyposażone w silne narządy gębowe, a wiele ich gatunków ma też żądła. P o ugryzieniu przez mrówkę pojawia się zaczerwienienie, gdyż owad uwalnia do rany kwas mrówkowy. W skład kolonii owadów społecznych wchodzą samce, zwane trutniami, rozmnażające się samice i robotnice. Robotnice os i pszczół mają skrzydła a robotnice mrówek są bezskrzydłe. Aby społeczeństwo owadzie mogło właściwie funkcjonować, pomiędzy osobnikami musi ustalić się odpowiedni sposób porozumiewania się ze sobą, dzięki któremu będą one mogły pomyślnie egzystować w takiej grupie.

4.Kleszcze są groźne dla człowieka, ponieważ roznoszą groźne choroby takie jak: boreliozę, czy zapalenie opon mózgowych.

5.
a) chroni przed drapieżnikami
b)chroni przed wysychaniem
c)pełni rolę schronienia

JA TEŻ MAMA TE SAME ĆWICZENIA DLA KLASY 6 CZĘŚĆ 2 NOWA ERA POWINNO BYĆ DOBRZE.!!!!!!!!!!!!
4 3 4