1.Napisz wzór na pole trapezu i przekształć go tak, aby otrzyumać:
A) wzór pozwalający otrzymać wysokosc trapezu,
b)wzór pozwalający otrzymać długosć jednej z podstaw trapezu.

2.z podanych wzorów wyznacz wskazane wielkości
a) wyznacz a
s=v t+ at²
----- at² jest tu dzielone przez dwa jak cos
2

b) wyznacz m
F= G Mm
------ tutaj tylko pod Mm jest kreska ułamkowa.G *


52 pkt!!!! pilne!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:42:20+02:00

zadanie1
P=1/2(a+b)*h |*2
a)2P=(a+b)*h | :(a+b)
2P/(a+b)=h

b)2P=(a+b)*h |:h
2P/h =a+b |-a
2P/h - a = b

2.z podanych wzorów wyznacz wskazane wielkości
a) wyznacz a
s=v t+ at²/2 | *2
2s=2vt+at² | -2vt
2s-2vt =at² | :t²
2s-2vt/t²=a

b) to G mozna tez sobie dać do licznika :)
F= G Mm/r² |*r²
Fr²=GMm |:Gm
Fr²/Gm = M
2010-04-11T18:48:13+02:00
1. P=1/2 *(a+b)*h
a) P=1/2 *(a+b)*h /*2
(a+b)*h=2P / (a+b)
h=2P/a+b
b)P=1/2 *(a+b)*h /*2
(a+b)*h=2P / h
a+b=2P/h
a=(2P/h)-b
2.
a) s=vt+at2
vt+at2=s
at2=s-vt /t2
a=(s-vt)/t2
b)F=G*Mm /G
Mm=F/G /M
m=(F/G) duża kreska ułamkowa M
2010-04-11T18:49:58+02:00
Wysokość
P=½(a+b)*h / *2
2P= (a+b)*h/ (a+b)
h= 2P/(a+b)

Jedna z podstaw
P=(a+b)*h*½ / *2 -aby pozbyc sie mianownika
2P=(a+b)*h /h - aby pozbyc sie wysokosci
2P/h=a+b / -b
a= 2P/h -b


b) s=v t+ (at²)/2 - mnozymy przez 2 aby pozbyc sie mianownika w ulamku at² w liczniku
2s=2vt+at²/ -2vt
at²=2s-2vt / t²
a=2s-2vt / t²

b) wyznacz m
F= G Mm
------ tutaj tylko pod Mm jest kreska ułamkowa.G *


F=G*(Mm/G*r²)/ * G*r²
FGr²=G*Mm/G
Mm=Fr², poniewaz G w liczniku i G w mianowniku sie skrocily.



Jesli dobrze zrozumialem to zadanie to powinno byc :)

pozdro