Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T18:44:33+02:00
W demokratycznym ludzie wybierają władze, wspólnie podejmujemy decyzje.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:54:13+02:00
Państwo totalitarne to przeciwieństwo państwa demokratycznego. Obejmuje ono kontrolą wszystkie sfery życia społecznego i tworzy organizacje skupiające ludzi ze względu na wiek, płeć czy zawód. Preferuje określony przez siebie model posłusznego obywatela, który całkowicie utożsamia się ze swoim narodem i wyznaje obowiązującą ideologię. Pluralizm jest tu niszczony, a pojawią się propaganda. W państwie demokratycznym zaś najwyższa władza należy do narodu i to on ma wpływ na decyzje podejmowane przez organy władzy. Media mogą ujawniać nieprawidłowości w funkcjonowaniu państwa. Najważniejsze zadanie państwa w stosunku do obywateli to ochrona praw człowieka.
1 5 1