Na ilustracji w podręczniku do chemii cząsteczka wody ma długość 3 cm. Ilustracja ta przedstawia cząstezkę powiększoną 200 mln razy. Ile pikometrów ma w rzeczywistości cząsteczka wody.

1 pikometr (1pm) to 10 ⁻¹² m

Wynik ma wyjść 150 pm

2

Odpowiedzi

2010-04-11T18:52:16+02:00
3cm= 0,03 m

0,03:200000000=0,015:100000000=0,00000000015m
0,00000000015*10¹²=150pm
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:57:34+02:00
Na ilustracji w podręczniku do chemii cząsteczka wody ma długość 3 cm. Ilustracja ta przedstawia cząstezkę powiększoną 200 mln razy. Ile pikometrów ma w rzeczywistości cząsteczka wody.

1 pikometr (1pm) to 10 ⁻¹² m

Wynik ma wyjść 150 pm

3cm=0,03m
pikometr - jedna bilionowa czesc metra (0,000000000001)
0,03m:200000000=0,00000000015m
0,00000000015m*10 ⁻¹²=150pm
3 3 3