Odpowiedzi

2010-04-11T18:48:38+02:00
Πr^2=384
P=4π*r^2
P=4*384
P=1536

mi wyszedł inny wynik
2010-04-11T18:50:42+02:00
Wynik to na pewno 144π? mi wychodzi inaczej

πr^2=384
P=4π*r^2
P=4*384
P=1536
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:59:20+02:00
Kula w przekroju osiowym ma koło o średnicy d = 2r
Pole powierzchni koła wyrażamy wzorem
P = πr²
P = 384 cm²
r² = 384/π

Pole kuli wynosi
Pk = 4πr²
Pk = 4π x 384/π = 1536 cm²

Mnie wychodzi taki wynik.