Obliczwartoci liczbowe sum (najpierw zredukuj wyrazy podobne):
a)2a +3- a+6+7a dla a= -2
b)2z +t-3z+4t-1 dla z= 5 i t= 0,1
c)13x -2y+7-9x+y-4+x-3 dla x=0,2,y= -1
d)n2 +n-7+3n2-n-9-n+16 dla n = -1\2
*e)n+n+n+n+n+n-d2+d+n2+c dla G3=131 2
z gwiazdka nie trzeba robic dla chetnych

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:39:03+01:00
A)

2a+3-a+6+7a= 8a +9

a= -2
więc 8a+9=8*(-2)+9= -16+9= -7

b)

2z+t-3z+4t-1= 5t -z -1

z=5 i t=0,1

więc 5t-z-1= 0,5 - 5 - 1= -5,5
2009-11-03T19:39:08+01:00
2a+3-a+6+7a=9-8a=9+8*(-2)=9-16=-7
2z +t-3z+4t-1=-z+5t-1=-5+5*0,1-1=-6+0,5=-5,5
13x -2y+7-9x+y-4+x-3=5x-1y=5*0,2-1*(-1)=1+1=2
n2 +n-7+3n2-n-9-n+16=4n2-n=4*(-½)²-(-½)=-4*¼+½=1+½=1,5
2009-11-03T19:45:06+01:00
A)2a +3- a+6+7a dla a= -2
8a + 9
8 razy -2 +9 = -16 + 9 = -7

b)2z +t-3z+4t-1 dla z= 5 i t= 0,1
-1z + 5t -1 = -5 + 5 razy 0,1 - 1 = -5 + 0,5 - 1 = - 5,5

c)13x -2y+7-9x+y-4+x-3 dla x=0,2,y= -1
5x - 1y = 5 razy 0,2 - (-1) = 0,2 + 1 = 1,2

d)n2 +n-7+3n2-n-9-n+16 dla n = -1\2
czy to n2 to jest do kwadratu??