Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie, a jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki. Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książkę i tylko jedna studentka pilnie notuje. Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?
RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI
klasa 1 gimnazjum

3

Odpowiedzi

2010-04-11T18:57:20+02:00
½ + ⅓ = 3/6 + 2/6 = ⅚
1 - ⅚ = ⅙

Układamy proporcje:
⅙ - 6
1 - x

x = 36
2010-04-11T18:59:52+02:00
1/2x = drzemie
1/3x =rozwiązuje krzyżówki
6= reszta osób

1/2x + 1/3x + 6 = x
1/6x = 6

6 : 1/6 = 6*6= 36
odp.: jest 36 osób na wykładzie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:00:34+02:00
Wprowadzenie Oznaczeń
Studentka i czytający-6
0,5 śpią
1/3x- krzyżówki

rozwiązanie
0,5x+1/3x+6=x
1/2x+1/3x+6=x /*6
3x+2x+36=x
5x-6x=36
-x=36/*:(-1)
x=36

Odp. Na wykładzie jest 36 osób