Zadanie 1. Oblicz:
a) zawartość procentową (% masowy) siarki i tlenu w kwasie siarkowym(IV),
b) stosunek masowy pierwiastków w kwasie siarkowym(IV)
c) stosunek masowy pierwiastków w tlenku siarki(IV).

Proszę o obliczenia.
Z góry dziękuje za rozwiązanie:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:01:32+02:00
A)H2SO3
H2=1*2=2u
S=32 u
O3=16*3=48 u
2u+32u+48u=82u
zawartość siarki:
s=32u*100%/82u=3200/82=39%
zawartość tlenu:
t=48u*100%/82u=4800/82u=58.5%
b)H2SO3
H=2*1u=2u
S=1*32u=32u
O3=3*16u=48u
1*2:32*1:16*3
2:32:48/:2(całość dzielimy na 2)
1:16:24
Odp.:Stosunek masowy pierwiastków w kwasie siarkowym(IV) wynosi 1:16:24.
c)SO2
S=1*32u=32u
O2=2*16u=32u
32*1:16*2
32:32/:32 (całość dzielimy przez 2)
1:1
Odp.:Stosunek masowy w tlenku siarki (IV) wynosi 1:1.

P.S Liczę na Naj ;*
2010-04-11T19:04:58+02:00

a) H2SO3
siarka:
32g/82g x 100%=39% S
tlen:
48g/82g x 100%=58,5% O2

b) H:S:O
2:32:48
1:16:24

c) tlenek siarki IV SO2
S:O
32:32
1:1