PILNE!!!
Matematyka1
Strona 182 Zadanie 18
Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka ,a ile Jacek?
Plis pilne!
ZA ODP> NIE NA TEMAT ZGŁASZAM SPAM :*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:05:03+02:00
Niedawno robiliśmy to na lekcji :-)

kasztany Agnieszki - x
kasztany Jacka - 3x

3x-15=x+15
2x=15+15
2x=30 |:2
x=15

kasztany Agnieszki - 15
kasztany Jacka - 3*15=45
1 5 1
2010-04-11T19:06:14+02:00
Tez miałąm te zadanie do domu i mam dobrze ; )

L I C Z Ę N A N A J ! !

x- ilość kasztanów
3+x- ilość uzbieranych kasztanów Jacka
x+15- ilość uzbieranych kasztanów Agnieszki

x(3+x)=x+15
15*9=135/:3
135:3= 45
45+15=50

Odp. Jacek miał 45 kasztanów a Agnieszka 15.
3 1 3
2010-04-11T19:10:07+02:00
J- kasztany jacka
a- kasztany agnieszki

j=3a

j-15=a+15

3a-15=a+15
2a=30
a=15
agnieszka ma 15 a jacek 45

Myslę że dobrze, i bez przesady z tym SPAM-em bo nie będą chcieli rozwiązypać Tobie zadań :)
1 5 1