Odpowiedzi

2010-04-11T19:04:35+02:00
X + y = 240
x = 1/7x + y

x+y=240 /*6
6/7x=y /*7

6x+6y=1440
6x=7y /*(-1)

6x+6y=1440
-6x+7y=0

13y=1440

y=111 kg
x=240-111

x=129 kg
y=111kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:10:07+02:00
Trzeba zrobić układ równań
x - pierwszy worek
y - drugi worek

x + y = 240
6/7 x = y + 1/7 x

czyli 6/7 x -1/7 x = y
5/7 x = y

podstawiamy do pierwszego równania, czyli
x + y = 240
tylko zamiast y dajemy 5/7 x
wtedy będzie to tak :
x + 5/7 x = 240
12/7x = 240
mnożymy przez 7
12x = 1680
x =140 , czyli w pierwszym worku było 140 kg kaszy
jeśli x + y = 240, to podstawiając
140 + y = 240
y = 100 kg - tyle kaszy było w drugim worku


:)
1 1 1