Odpowiedzi

2010-04-11T19:24:43+02:00
D=a=10cm
a - podstawa
b - ramiona
10=b√2
b=5√2
h = r = 5
P=1/2×a×h=1/2×10×5=25 cm²
Ob=10+10√2
  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T19:26:30+02:00
Poniewaz kat jest prosty, musi byc opart na srednicy okregu.
Dlugosc przeciwprostokatnej jest wiec rowna dlugosci srednicy.
Czyli przeciwprostokatna ma dlugosc 10cm.
Trojkat jest rownoramienny. Oznaczmy dlugosc ramienia przez a.
Tw Pitagorasa:

a²+a²=10²
2a²=100
a²=50
a=5√2

Zatem pole trojkata jest rowne

P=aa/2= a²/2=50/2=25 cm²

A obwod

Ob= 2a+2r=10√2+10 = 10(1+√2)cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:46:16+02:00
Trójkąt jest wpisany w okrąg, więc jego najdłuższy bok b=2r.
Pozostałe 2 boki są tej samej długości, oznaczę je przez a.
Kąt między bokami a i a wynosi 90°. Ponieważ trójkąt jest równoramienny pozostałe 2 kąty mają po 45°.
Jako h oznaczam wysokość poprowadzoną z kąta prostego do boku b.
b=2r, czyli b=10
z tangesa 45° wyliczam h:
tg45°=h/r
1=h/5, czyli h=5
z twierdzenia pitagorasa: r²+h²=a²
25+25=a²
a=√50, czyli a=5√2
P=½×b×h=25
Obw=2a+b=10√2+5