1. zuzannama na swiadectwie12 ocen,same 4 i 5 .srednia jej ocen wynosi 4.75. ile 5 ma zuzanna?
2.aga i jacek zbierali kasztany. jacek uzbieral 3 razy wiecej od agi. gdyby oddal agnieszce 15 z nich, to oboje mieli by tyle samo . ile kasztanow ma jacek a ile aga ?
3.siedzialy wroble na strachu. na lewym ramieniu bylo 2 razy wiecej niz na prawym. 4wroble przeniosly sie z lewego na prawy i po obu stronach bylo tyle samo wrobli. ile wrobli siedzialo na strachu?

na dzisiaj potrzebne rozwiazanie chociaz jednego najlepiej by bylo miec rozwiazanie wszystkich bo to na ocene. daje naj ...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:21:39+02:00
Zad 1
4,75-średnia
x-[iątki
12-x-czwórki

(5*x+4(12-x)):12=4,75
(x+48-4x):12=4,75
(x+48):12=4,75
1/12x+4=4,75
1/12x=4,75-4
1/12x=o,75
x=9- piatki
12-x=12-9=3 -czwórki

2.
x-Agnieszka
3x-Jzcek
po oddaniu 15 kasztanów agieszce
x+15-Agnieszka
3x-15_jacek

3x-15=x+15
3x-x=15+15
2x=30
x=15

3x=45-Jacek
15-12=3- Agmieszka

3.
x-wróble po prawo
2x-wróble na lewo
POTEM
2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8-na prawym
2x=16-na lewym

16+8=24-wszystykie
;licze na naj :)
2010-04-11T19:25:31+02:00
1 nie umiem ale 2 i 3 pomoge .. ;)
2-ilosc kasztanow agi ;x =15 x+15=15+15=30
ilosc kasztanow jacka 3x = 45 3x-15=45-15=30
warunek zadania= KJasztany agi+kasztany jacka
x+15=3x-15
-2x=-30/(-2)
x=15
spr= 30=30

odp aga ma 30 kasztanow a jacek tez 30


3 zadanie


ilosc wrobli na lewym ramieniu ;2x 2x-4=16-4=12




ta wyzej nie napisala waronkow zadania ani plnych odpowiedzi lice na naj ...
ilosc wrobli na prawym ramieniu;x x+4=12

warunek zadania wroble na lewym ramieniu=wroble na prawym ramieniu

2x-4=x+4
x=8
spr12=12
razem bylo 24
1 5 1