1. Mama usmażyła pełen garnek przepysznych powideł. Obliczyła, że zmieszczą się one w 16 słoikach po 375ml. Niestety, w pobliskim sklepie były tylko słoiki o pojemoności 250 ml. Ile takich słoików powinna kupić?
* w podpowiedzi: 24 słoiki

2. Pani Joanna i pani Katarzyna rozmawiają o lokatach terminowych założonych przed rokiem. Pani Joanna zainwestowała 10 000zł w lokatę z oprocentowaniem rocznym 7,5% a pani Katarzyna włożyła pewną kwotę na lokatę 12-miesięczną z oprocentowaaniem rocznym 6%. Obu paniom minął właśnie roczny termin utrzymania lokaty, więc każda z nich otrzymała z powrotem zainwestowaną kwotę wraz z należnymi odsetkami. Okazało się, że obie panie zyskały tyle samo. Jaką kwotę zainwestowała w swoją lokatę pani Katarzyna.
*podpowiedź: 12 500zł

na lekcji zdążyliśmy zapisać w tym zadaniu dane:
10 000zł - lokata pani joanny
7,3% = 0,075
0,075 * 10 000 - pieniądze uzyskane po roku..
6% = 0,06
0,06 * x - po roku..

prosze o obliczeniaaaa.. [równania]

2

Odpowiedzi

2010-04-11T19:24:38+02:00
16 x 375ml = 6000ml
6000ml : 250ml = 24 sloiki
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:35:42+02:00
16*375=6000
6000÷250=24



na lekcji zdążyliśmy zapisać w tym zadaniu dane:
10 000zł - lokata pani joanny
7,3% = 0,075
0,075 * 10 000 - pieniądze uzyskane po roku..
6% = 0,06
0,06 * x - po roku..

0,075*10 000=750
0,06* x+= 750

750/0,06= 12 500
7 3 7