Proszę o rozwiązanie dwóch zadań i podanie ich rozwiązań
zad.1
Jeżeli dla liczby wymiernych a,b,c zachodzą a>c i b<c to spełniony jest warunek:
a)a>b
b)a<c
c)a większe lub równe b

Zad.2
dla a<0 to a*a : |a|=?

Wyjaśnienie:
*- pomnożyć

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-03T19:44:03+01:00
Zad.1.
a>c i b<c
zatem mamy że c<a i c>b, więc b<c<a z tego wnioskujemy że b<a, czyli a>b, zatem odpowiedź prawidłowa to odpowiedź a :)
Zad.2.
dla a<0 |a|=-a więc
[a*a]/|a|=[a²]/[-a]=-a
2009-11-03T20:03:46+01:00
Zad. 1
Jeżeli a>c i b<c to a>b
odp.: a

Zad. 2
Dla a<0 to a*a : |a|=?

a²: (-a) = -a