Zad 1
ułóż zdania z podanymi zwrotami :
a) być czyimś rycerzem .
..........................................

b) być pasowanym na rycerza .
.........................................

c) zachować się po rycersku .
.................................

zad 2

zapisz cechy idealnego rycerza i idealnego wladcy.

idealny rycerz :
-
-
idealny władca :
-
-
zad3
objaśnij co symbolizowały poszczególne części uzbrojenia rycerza :
pancerz-
koń-
miecz-
hełm-
DAJE NAJ..
Z GÓRY DZIEKI :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:34:19+02:00
Będąc czyimś rycerzem nalezy dbać o dobro tej osoby.
Być pasowanym na rycerza, to dopiero zaszczyt!
Zachowywać sie po rycersku to znaczy by być walecznym i stawiać honor na pierwszym miejscu.

-mężny
-odważny
-waleczny

-dobry
-stanowczy
-przejmujący sie losem innych

pancerz-sprawiedliwość
miecz-śmierć
hełm-groza
koń-promienie słoneczne i księżycowe, czas, dzień, noc, wiatr, ogień, powietrze, płodność, matkę, miłość, zmysłowość, rycerstwo, arystokrację, wolność, wierność, wojnę, triumf, pracowitość, ruch, śmiałość, szybkość, energię, rozsądek, szczodrość, wdzięczność, nieszczęście, szczęście, dążenie ludzkiej duszy, złość, upór, egoizm, głupotę.
1 5 1
2010-04-11T19:34:53+02:00
MOIM MARZENIEM JEST BYĆ CZYIMŚ RYCERZEM
BYĆ PASOWANYM NA RYCERZA TO ZASZCZYT I WYRÓŻNIENIE
W ŻYCIU TRZEBA ZACHOWYWAC SIE PO RYCERSKU


IDEALNY RYCERZ - PRAWOŚĆ ,HONOR,ODWAGA
IDEALNY WŁADCA-MĄDROŚĆ,WYROZYMIAŁOŚĆ ,SPRAWIEDLIWOŚĆ

PANCERZ-OCHRONA
KOŃ SIŁA ZWINNOŚĆ
MIECZ SPRAWIEDLIWOŚC (JAK TEMIDA)
HEŁM TWARDOŚC WYTRZYMAŁOŚC
2010-04-11T19:35:39+02:00
1
Adam był dla Ali rycerzem.
Krzysiek został pasowany na rycerza.
Kamil w każdej sytuacji zachowuje się po rycersku.

2
- odważny
- honorowy

3
pancerz - sprawiedliwość

koń - promienie słoneczne i księżycowe, czas, dzień, noc, wiatr, ogień, powietrze, płodność, matkę, miłość, zmysłowość, rycerstwo, arystokrację, wolność, wierność, wojnę, triumf, pracowitość, ruch, śmiałość, szybkość, energię, rozsądek, szczodrość, wdzięczność, nieszczęście, szczęście, dążenie ludzkiej duszy, złość, upór, egoizm, głupotę

miecz - śmierć

hełm - groza
1 2 1