1 zad. str 59 podrecznik.
Podaj , jakie znaczenie w przyrodzie ma tlenek węgla (|\/) < 4
2/59
uzupelnij zapis slowny przbiegu reakcji wymiany
a)tlenek miedzi (||) + ..... ------ ........ + tlenek wegla (||)
b)tlenek wegla + ....... ------- tlenek wapnia + wegiel
c)....... + ....... -------- chlorek potasu + glin
d)tlenek zelaza + wegiel -------- ....... + ........

2

Odpowiedzi

2009-11-03T19:44:04+01:00
A)tlenek miedzi (||) + węgiel ------ miedz + tlenek wegla (||)
b)tlenek wegla + wapń ------- tlenek wapnia + wegiel
c)chlorek gilnu + potas -------- chlorek potasu + glin
d)tlenek zelaza + wegiel -------- tlenek węgla (II) + żelazo

tlenek węgla (IV) jest potrzebny do procesu fotosyntezy
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:46:25+01:00
1.
Tlenek węgla(IV) jest wykorzystywany do produkcji sody amoniakalnej, wody sodowej, suchego lodu, mocznika, oraz w przemyśle cukrowniczym. Tlenek węgla(IV) jest czynnikiem regulującym oddychanie przez działanie pobudzające ośrodek oddechowy.

2.
a) tlenek miedzi (II) + węgiel = miedź + tlenek węgla (II)
b) tlenek węgla + wapń = tlenek wapnia + węgiel
c)chlorek glinu + potas = chlorek potasu + glin
d) tlenek żelaza + węgiel = tlenek węgla + żelazo
3 5 3