Odpowiedzi

2010-04-11T19:31:30+02:00
,, Lasy tropikalne są zielonymi płucami Ziemi ", ponieważ rośnie tam najwięcej drzew, a rośliny wytwarzają tlen.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:33:09+02:00
Jako największy producent tlenu oraz schronienie dla milionów zwierząt i roślin,lasy równikowe zostały objęte ochroną. Stosunkowo niedawno człowiek zdał sobie sprawę z roli jaką odgrywają lasy deszczowe i wraz z przestaniem ich wycinki rozpoczął ich powolna odbudowę.Tropikalny las deszczowy to jeden z najistotniejszych dla człowieka ekosystemów. Nasza cywilizacja wytwarza olbrzymie ilości dwutlenku węgla i innych gazów cieplarnianych a nie jesteśmy w stanie wyprodukować tlenu dla zaspokojenia nawet własnych potrzeb.Lasy tropikalne to tylko 6% powierzchni Ziemi, ale dzięki olbrzymiej wilgotności i wysokiej temperaturze a tym samym niezwykle szybkiemu tempu przemian fizjologicznych zachodzących w organizmach żywych tego obszaru słusznie często nazywany jest zielonymi płucami naszej planety.
1 5 1
2010-04-11T19:34:21+02:00
Lasy tropikalne są zielonymi płucami ziemi ponieważ w procesie fotosyntezy zamieniają ogromne ilości CO2 na O2 ( są jednymi z największych obszarów leśnynych na ziemi). Dlatego dostarczają organizmom tlenowym O2 do oddychania.