Dokończ zdanie: "Najbardziej lubię gdy nauczyciel jest..." .
Takie zadanie otrzymało dwustu uczniów, każdy miał wpisać tylko jedną cechę. 24% uczniów odpowiedziało "sprawiedliwy", 11% "sympatyczny", 20% odpowiedziało "niewymagający" i tyle samo uczniów odpowiedziało "wymagający". Przeciętnie co dwudziesty uczeń wpisał odpowiedz "nieobecny", a 13 uczniów podało rózne odpowiedzi. Pozostali uczniowie nie odpowiedzieli na to pytanie. Ilu ich było?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:45:23+01:00
24% * 200= 48 sprawiedliwy
11% * 200=22 sympatyczny
20% * 200=40 niewymagający
40 wymagający
10% * 200= 20 nieobecny
13 różne
suma tych = 183
200-183=17 uczniów
2009-11-03T19:45:44+01:00
Co dwudziesty z 200 oznacza 10%

24%+11%+20%+20%+10%=85%

85%*200=170 uczniów

200-170-13=17 uczniów
2009-11-03T20:14:27+01:00
/ = kreska ułamkowa
co dziesiąty uczeń to dziesięć uczniów całej grupy czyli 200 osób. Czyli 5 osób na 100.


200 × 24/100 = 48/100 = 48 - sprawiedliwy
200 × 11/100 = 2200/100 = 22 - sympatyczny
200 × 20/100 = 4000/100 = 40 - niewymagający
40 - wymagający
200 × 5/100 = 1000/100 = 10 - nieobecny
13 - różne inne odpowiedzi

200 - (48+22+40+40+10+13) = 200 - 173 = 27

Odp. : Było ich 27.


Pozdrawiam. ( ;