Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T19:43:59+02:00
Zad.1
a) 3 moli ołowiu,
x g-----3mole Pb
207g---1 mol
x=621g
b) 5 moli węglanu potasu
x g---5moli K2CO3
138g---1mol
x=690g
c) 0,5 mola wapnia
x g----0,5mola Ca
40g---1mol
x =20g
d) 2 moli kwasu siarkowego (VI)
xg---2mole H2SO4
98g--1mol
x=196g
Wszystkie zadania rozwiązujemy za pomocą proporcji.
Zadanie.2
a).32g S - 1 mol
3,2 g S - x mol
x = 0,1 mola
b).18g H2O - 1mol
6 g H2O - x mol
x = 0,33 mola
c).24g Mg - 1 mol
12 g Mg - X mol
x = 0,5 mola
d).63 g HNO3 - 1 mol
12,6g HNO3 - xmol
x = 0,2 mola
e).44 g CO 2 - 1 mol
11g CO 2 - x mol
x = 0,25 mola
Te zadania rozwiązujemy także za pomocą proporcji.
Pozdrawiam.Mam nadzieje że chociaż odrobinę pomogłam

9 3 9
2010-04-11T20:36:08+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zad.1
a)moli ołowiu ----nie napisałaś ilu moli!!!
b)moli węglanu potasu---nie napisałaś ilu moli!!!

c) 0,5 mola wapnia
mCa=40u
40g Ca------1mol
xg Ca--------0,5mola
x =20g Ca

d) 2 moli kwasu siarkowego (VI)
mH2SO4=98u
98g H2SO4------1mol
xg H2SO4-------2mole
x=196g H2SO4

Zadanie.2
a)3,2g siarki
mS=32u
32g S-------1 mol
3,2g S------xmoli
x=0,1 mola

b)6g wody
mH2O=18u
18g H2O------1mol
6g H2O--------xmoli
x=0,33 mola

c)12g magnezu
mMg=24u
24g Mg------1mol
12g Mg-------xmoli
x=0,5 mola

d)12,6g kwasu azotowego(V)
mHNO3=63u
63g HNO3-----1mol
12,6g HNO3----xmoi
x=0,2 mola

e)11g tlenku węgla(IV)
mCO2=44u
44g CO2-----1mol
11g CO2------xmoli
x=0,25 mola
2 5 2