Zad1.
Siłomierz, na którym wisi korona,wskazuje 7,5N. Gdy korona jest zanurzona w wodzie, siłomierz wskazuje 7N. (Przyjmij, ze gestosc wody wynosi 1kg/dm³).

a) Ciężar wody wypartej przez koronę wynosi ... ? ....
b)Wyparta woda ma masę ............ g i objętość .......... cm³
c)korona ma objętość .......... i masę ............... .
d) Gęstość złota wynosi 19,3g/cm³. Czy korona była wykonana z czystego słota? Odpowiedź uzasadnij.
............................................................................................................................................................................................

Zad2. Akrobata chodzi na szczudłach. Masa akrobaty i szczudeł wynosi 75kg. Pole powierzchni szczudeł z podłogą wynosi 30cm².
a)Akrobata, stojąc na szczudłach, wywiera na podłoże ciśnienie (większe/mniejsze) niż wtedy, gdy stoi i trzyma szczudła, tak że nie dotykają one ziemi .
b) ciśnienie, jakie wywiera na podłoże akrobata stojący na szczudłach, jest równe ................................................... Pa .

Zad3. Jeden tłok podnośnika hydraulicznego ma powierzchnię 40 razy mniejszą niż drugi. Na większym tłoku postawiono samochód. Aby podnieść samochód, mechanik zadziałał na mniejszy tłok siłą 200N
a) Oblicz masę samochodu ...................................
b)Oblicz ciśnienie, jakie wywiera samochód na tłok, na którym stoi, jeśli pole powierzchni małego tłoka wynosi 100 cm²



Dam naj..

2

Odpowiedzi

2010-04-11T19:45:45+02:00
Zad1.
Siłomierz, na którym wisi korona,wskazuje 7,5N. Gdy korona jest zanurzona w wodzie, siłomierz wskazuje 7N. (Przyjmij, ze gestosc wody wynosi 1kg/dm³).

a) Ciężar wody wypartej przez koronę wynosi ... ? ....
b)Wyparta woda ma masę ............ g i objętość .......... cm³
c)korona ma objętość .......... i masę ............... .
d) Gęstość złota wynosi 19,3g/cm³. Czy korona była wykonana z czystego słota? Odpowiedź uzasadnij.
............................................................................................................................................................................................


a) 7,5N - 7N = 0,5 N
b) F=mg
m=F/g = 0,5 / 10 = 0,05 kg = 50 g
V = m/q = 0.05 kg / 1000 kg/ m^3 = 0,00005 m^3 = 50 cm^3
c) m=F/g = 7,5 / 10 = 0.75 kg
objetosc taka jak wody 0,00005 m^3
d) m = q*V = 19,3 * 50 = 965 g = 0.965 kg
Nasza korona jest lzejsza wiec na pewno miala domieszki innych pierwsiatkow niz zloto.


Zad2. Akrobata chodzi na szczudłach. Masa akrobaty i szczudeł wynosi 75kg. Pole powierzchni szczudeł z podłogą wynosi 30cm².
a)Akrobata, stojąc na szczudłach, wywiera na podłoże ciśnienie (większe/mniejsze) niż wtedy, gdy stoi i trzyma szczudła, tak że nie dotykają one ziemi .
b) ciśnienie, jakie wywiera na podłoże akrobata stojący na szczudłach, jest równe ................................................... Pa .
a) mniejsze
b) p = F/S = mg/S = 750 / 30 = 25Pa

Zad3. Jeden tłok podnośnika hydraulicznego ma powierzchnię 40 razy mniejszą niż drugi. Na większym tłoku postawiono samochód. Aby podnieść samochód, mechanik zadziałał na mniejszy tłok siłą 200N
a) Oblicz masę samochodu ...................................
b)Oblicz ciśnienie, jakie wywiera samochód na tłok, na którym stoi, jeśli pole powierzchni małego tłoka wynosi 100 cm²


a) cisnienie wywolane na mniejszy tlok
p = F/s
przekazane przez ciesz na wiekszy tlok
p= Q/40s

F/s=Q/40s
Q=40F =8000 N

m =Q/g = 800 kg

b)pole duzego to 40 razy pole malego
40 * 0,1 m^2 = 4 m^2

p= Q/s = 8000 / 4 = 2000Pa
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T20:05:08+02:00
Zadanie w załączniku. Pozdrawiam i liczę na naj
2 3 2