Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:49:03+02:00
Ola ma X monet 5-złotowych, o 4 więcej 2-złotowych i 5 razy tyle monet 1-złotowych co 2-złotowych. Ile PIENIĘDZY ma Ola??

x - 5 zł [ 1 moneta ]
4x - 2 zł [ 4 monety ]
5 * 4x ---> 20x - 1 zł [ 20 monet ]

x + 4x + 20x = 25
25x = 25 |: 25
x= 1

Ola ma 33 zł.
2010-04-11T19:58:25+02:00
X - liczba monet 5 złotowych
x + 4 - liczba monet 2 złotowych
5 (x+4) - liczba monet 1 złotowych


2x = 4 / :2
x = 2 - liczba monet 5 złotowych
2 + 4 = 6 - liczba monet 2 złotowych
5 x 6 = 30 liczba monet 1 złotowych

2 zł + 6 zł + 30 zł = 38 zł - tyle pieniędzy ma Ola


Nie jestem do końca pewna, czy dobrze to zrobiłam.
Możesz porównać sobie to z tym jak rozwiązały ci inne osoby. Jeśli zrobiłam źle, to wielkie sory.