Odpowiedzi

2010-04-11T19:48:54+02:00
Promienie sa takie same ponieważ koło wpisane jest i opisane na tym samym kwadracie. ich promien bedzie wynosił 5 cm
2010-04-11T19:50:32+02:00
10^2+5^2=x^2
100+25=x^2
√125=5√5

O 5√5

IZUNIA NARYSUJ TO SOBIE A POTEM GŁUPOTY MÓW
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:54:45+02:00
A = 10cm
promień okręgu wpisanego w kwadrat:
r = 1/2a
r = 1/2*10 = 5cm
promień okręgu opisanego na kwadracie:
R = 1/2d
d = a√2
d = 10√2
R = 1/2*10√2
R = 5√2
5√2-5 ≈ 2,07
promień okręgu opisanego na kwadracie jest dłuższy o około 2,07 cm