Odpowiedzi

2009-11-03T19:46:20+01:00
1.Spalanie-to gwałtowny proces któremu towarzyszy wydzielanie energii w postaci ciepła i światła
2 Utlenienie to reakcja chemiczna, w której jakiś atom (lub ich grupa) przechodzi z niższego na wyższy stopień utlenienia (oddaje elektrony).
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:59:30+01:00
Spalanie to : reakcja chemiczna polegająca na gwałtownym utlenianiu się substancji. Proces ten połączony jest z wydzielaniem ciepła oraz fal elektromagnetycznych z zakresu widzialnego.

Utlenianie to :reakcja chemiczna, w której jakiś atom (lub ich grupa) przechodzi z niższego na wyższy stopień utlenienia.
np.:
2 CH3CH2OH + O2 --> 2 CH3COOH
8 2 8
2009-11-03T21:10:17+01:00
1.Spalanie- łączenie się tlenu z pierwiastkiem w sposób gwałtowny któremu towarzyszą efekty świetlne i cieplne.

2.Utlenianie- łączenie się tlenu z pierwiastkiem w sposób powolny bez efektów świetlnych i cieplnych.

5 3 5