Odpowiedzi

2010-04-11T19:50:11+02:00
Polska:
-Łodzianie pamięć o ofiarach katastrofy lotniczej w Smoleńsku uczcili uczestnicząc m.in. w mszach odprawionych w kościele oo. Jezuitów oraz w łódzkiej archikatedrze. W Łodzi odbył się też marsz milczenia, w którym wzięło udział ok. 2 tys. osób.

-Minister edukacji Katarzyna Hall zaapelowała w niedzielę do dyrektorów i nauczycieli szkół o uczczenie z uczniami pamięci ofiar katastrofy w Smoleńsku minutą ciszy przed rozpoczęciem zajęć w poniedziałek.

-Gdy kondukt z ciałem prezydenta Lecha Kaczyńskiego przejeżdżał ulicami Warszawy, w synagodze Nożyków odbyło się żałobne nabożeństwo za zmarłych w sobotniej katastrofie samolotu pod Smoleńskiem.

-6 miesięcy pozbawienia wolności w zawieszeniu na cztery lata, przepadek 35 psów i zakaz prowadzenia hodowli zwierząt przez cztery lata - taką karę wymierzył Sąd Rejonowy w Choszcznie (Zachodniopomorskie) Stanisławowi S. za prowadzenie nielegalnej hodowli psów.

-W ciągu trzech świątecznych dni na polskich drogach w 230 wypadkach, zginęło 19 osób a 303 zostały ranne. Policjanci zatrzymali 1338 nietrzeźwych kierowców.

-Jeśli Polska chce wykorzystać rozwój energetyki jądrowej, musi mieć jak najwięcej specjalistów i zaangażować krajowe firmy - mówią wykładowcy pierwszej w Polsce specjalności "Energetyka jądrowa". Jednak na kształcenie zostało już mało czasu.


Świat:
-Benedykt XVI złożył kondolencje narodowi polskiemu w związku z katastrofą lotniczą, w której zginął prezydent Lech Kaczyński. Papież mówił o tej tragedii po polsku i włosku podczas spotkania z wiernymi w Castel Gandolfo na południowej modlitwie maryjnej'

-Co najmniej 81 ofiar śmiertelnych spowodowały intensywne opady, które od poniedziałku wieczór nękają brazylijski stan Rio de Janeiro - poinformowano. To najgorsze ulewy w Rio w ostatnich 30 latach.

-Szef dyplomacji Radosław Sikorski ocenił, że obecność premiera Rosji Władimira Putina na uroczystościach w Katyniu jest gestem w stronę polskiej wrażliwości. - I to cieszy - podkreślił minister

-Kanadyjski kościół katolicki wolał chronić swój wizerunek niż ofiary molestowania - wynika z artykułu opublikowanego w piątek przez dziennik "The Globe and Mail".

-W miejscowości Ekażewo w Inguszetii w powietrze wysadziła się kobieta usiłująca przerwać kordon milicji podczas operacji antyterrorystycznej

-Przywódca Korei Północnej Kim Dzong Il nie pojawił się w piątek na dorocznej sesji parlamentu, podczas której zapowiadano rozwój gospodarczy - odnotowała południowokoreańska agencja prasowa Yonhap.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:55:00+02:00
Świat:
Rosyjska prokuratura, badająca przyczyny katastrofy, wykluczyła, że samolot TU-154 mógł się rozbić z powodu problemów technicznych na pokładzie - podała agencja Ria Nowosti.

Cały świat zjednoczył się w bólu z Polską, która przeżywa największą tragedię od czasu II wojny światowej. Władze Rosji wykonały ważne gesty wobec Polski, papież modlił się o szczególne błogosławieństwo dla naszego kraju, a Brazylia ogłosiła trzydniową żałobę. W piękny sposób Lecha Kaczyńskiego uhonorowały władze Gruzji

Katastrofa polskiego samolotu pod Smoleńskiem, w której zginął prezydent Lech Kaczyński i towarzyszące mu osoby, jest na pierwszych stronach głównych dzienników wydawanych w Chicago

Jeden z odtwórców roli Munchkina w filmie "Czarnoksiężnik z Kariny Oz", Meinhardt Raabe, zmarł w piątek, 9 kwietnia, w szpitalu na Florydzie. Miał 94 lata.

Rosyjscy śledczy i polscy eksperci rozpoczęli badania "czarnych skrzynek" prezydenckiego samolotu, który rozbił się w sobotę rano pod Smoleńskiem - poinformowała rosyjska prokuratura

W niedzielę w południe Węgrzy uczcili dwiema minutami ciszy pamięć ofiar katastrofy samolotu pod Smoleńskiem, w której zginął prezydent RP Lech Kaczyński i liczni przedstawiciele polskich elit politycznych

Benedykt XVI złożył kondolencje narodowi polskiemu w związku z katastrofą lotniczą, w której zginął prezydent Lech Kaczyński. Papież mówił o tej tragedii po polsku i włosku podczas spotkania z wiernymi w Castel Gandolfo na południowej modlitwie maryjnej

Kraj:
Samolot z trumną z ciałem prezydenta Lecha Kaczyńskiego tuż po 15 wylądował na Okęciu. Następnie kondukt żałobny przejechał ulicami Warszawy do Pałacu Prezydenckiego, gdzie trumna z ciałem prezydenta zostanie wystawiona w kaplicy. Na całej trasie przejazdu hołd zmarłemu oddały setki warszawian.

10 kwietnia 2010 r. w katastrofie samolotowej w Smoleńsku zginął prezydent Lech Kaczyński wraz z małżonką oraz najważniejsze osoby w państwie

Zginęły kobiety wybitne
W katastrofie polskiego samolotu w Smoleńsku zginęły wybitne przedstawicielki polskiej sceny politycznej. Kobiety, które miały ogromny wpływ na kształtowanie społecznej rzeczywistości.

Marszałek Sejmu Bronisław Komorowski powołał Jacka Michałowskiego na pełniącego obowiązki szefa Kancelarii Prezydenta - poinformował rzecznik marszałka Jerzy Smoliński

Marszałek Sejmu Bronisław Komorowski podziękował warszawiakom, którzy zgromadzili się w sobotę wieczorem na Placu Piłsudskiego. Tyle osób, pewnie każda z innymi myślami, innymi sympatiami, ale zgromadziły się w imię poczucia wspólnoty - podkreślił Komorowsk

W związku z katastrofą w Smoleńsku premier Donald Tusk odwołał wizyty w Waszyngtonie i w Kanadzie, planowane na przyszły tydzień - poinformowało Centrum Informacyjne Rządu