Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:44:05+02:00
las równikowy – zbiorowisko roślin drzewiastych, krzewiastych, epifitów, lian,mchów, porostów, glonóworaz grzybów. Biom ten występuje w strefie równikowej, w trzech głównych obszarach: dorzecze Amazonki i Orinoko
(Ameryka Południowa), przesmyk Ameryki
Środkowej; dorzecze Kongo), Nigru i Zambezi (środkowa i zachodnia Afryka), częściowo na Madagaskarze; tereny w Indonezji, Malezji i Nowej Gwinei
  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T19:44:56+02:00
Las równikowy: zajmuje jedną trzecią powierzchni wszystkich lasów na świcie i sześć procent na ziemi. Ma bogatą różnorodność gatunków roślin, i zwierząt. NA jednym ha rośnie tylko kilka sztuk jednego gatunku drzewa.
2010-04-11T19:45:58+02:00
Las równikowy- lasy te znajdują się w Ameryce środkowej i Afryce. Wystempują tam codziennie deszcze zenitalne. Rosną tam np. kakaowce i paprocie drzewiaste.