Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:49:00+02:00
(x-2)² +1 > x-8/ 3 -(1-x)(1+x)
x² - 4x +4 +1 > x-8/ 3 -(1-x²)
x² - 4x +5 > x-8/ 3 -1+x²
x²-x²- 4x +5+1>x-8/ 3
- 4x +6>x-8/ 3
-12x +18 > x-8
18 +8 > x+12x
13x< 26
x<2
x∈ (-∞; 2)
1 5 1
2010-04-11T19:49:05+02:00
2010-04-11T19:49:23+02:00
(x-2)² +1 > (x-8)/3 -(1-x)(1+x)

x²-4x+4+1>(x-8)/3 - 1+x² |*3

3x²-12x+12+3>x-8-3+3x² |-3x²

-12x+15>x-11 |+12x+11

26>13x |:13

x<2

odp:x<2