Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T19:53:43+02:00
1m3= 1000000cm3
30mm x15mm x 8mm=3,6cm3
1000000cm3/3,6cm3=277777,(7)
potrzeba 277778 klocków
1 5 1
2010-04-11T19:55:07+02:00
Ile klocków o wymiarach 30mm x15mm x 8mm wystarczyłoby do zbudowania prostopadłościanu o objętości większej niż 1m sześcienny?


30mm --- > 0,003m
15mm ---> 0,015
8mm---> 0,008

v= abc
v= 0,003 * 0,015 * 0,008
v= 0,00000036 m sześciennego

1 : 0,00000036 = 277777,777≈ 277778


Potrzeba 277778 klocków
2010-04-11T19:56:16+02:00
Najpierw policz jaka objetosc posiada jeden klocek. nastepnie podziel 1m przez objetosc klocka i powinno wyjsc!! pamietaj o zamianie jednostek :)

rozwiazanie:

V klocka = 3cm * 1,5cm * 0,8cm = 3,6 cm³
1m³=1 000 000 cm³
1000000/3,6cm³ ≈277778 klocków

odp: w 1m zmiesci sie ok 277778 klocków.