Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:49:07+01:00
Suma pewnej liczby i liczby 1,5 raza od niej większej wynosi 45. Jakie to liczby??

x - pierwsza liczba
1,5x - druga liczba

x+1,5x=45
2,5x=45
x=45:2,5
x=18

1,5x=27

Te liczby to:18 oraz 27
4 4 4
2009-11-03T19:53:24+01:00
X+1.5x=45
2.5x=45
x=18

18 plus ( 1.5 razy 18)= 45
18 plus 27= 45
Szukane liczby to 18 i 27
2 3 2
2009-11-03T20:13:38+01:00
Pewna liczba----x
x+1,5x=45
2,5x=45/:2,5
x=18
1,5*18=27 te liczby to 18 i 27
2 3 2